Kréol dann lékol Larényon / Créole à l'école à La Réunion

SAK I FE SANM KREOL DANN LEKOL

MATERNEL

      Le présent site est un espace de partage et d'information. On ne trouvera ici que des propositions qui doivent encore certainement être améliorées. Tout document pris sur ce site ne doit pas être utilisé sans adaptation à sa classe, il ne doit pas être utilisé sans amélioration de la part de l'enseignant.

I rouv pa inn klas biling ninporte koman. I fo 2-3 kondision lé réspèkté. Ala dë dokïman pou èd rouv inn klas biling : Démarche pour l''ouverture d'une classe biling; Fiche classe bilingue pour projet d'école.do

Dan inn klas biling i gingn fèr bann zaktivité an kréol ant 8 é 12 ër dan la semène. Ala de lékzanp sinp pou lanploi dï tan. Bien sïr néna dot lorganizasion posib. exemple d'emploi du temps.doc

Néna in site i done 2-3 zidé intérésan (bien sïr i fo adapte le kontenu pou nout situasion) : Vivre bilingue
_______________________________________________________
Evaluasion

Céline P i partaj sanm nou son livré pou bann zévaluasion dan sa klas biling GS : Livret évaluation GS proposé par Céline P.doc

Pou évalué bann marmay matérnèl an "espace/temps" Céline P i partaj sanm nou inn tradïksion èl la fé pou le tést de BOHEM an kréol é an fransé : test de bohem.pdf; traduction français.kréol test de Bohem.pdf
_______________________________________________________
Lakëy

In lékzanp lakëy an matérnèl an kréol par Marie Hélène P : Un exemple de l'accueil en créole en maternel
_______________________________________________________
Bann zafishaj pou la klas / bann dokïman pou kol dann kayé marmay

Léksik biling:

Céline P i partaj sanm nou son bann dokïman sï: objets de l\'école - donné par Céline P.doc; instruments musique réunion - donné par Céline P; objets réunion - donné par Céline P.pdf; Pâques - donné par Céline P.doc

2-3 zansénian dann St Pol léo la fé in travay sï bann resèt an biling : Les recettes.pdf

2-3 zansénian dann St Pol léo la fé inn ti liv si bann "pourquoi/parce que" :  Pourquoi Parce que.pdf : "Poukosa/Akoz" : Poukosa Akoz.pdf
_______________________________________________________
Kontine

Sï le sit linspéksion Sin Dni5 néna bann kontine

Gayar, jénial: lantant Kréolide néna in site pou bann clip marmaille
_______________________________________________________
Art plastik

Bann zélèv Céline P la fé in gayar travay an art plastik an kréol ansanb Florence F (alé oir dan lalbome foto). Nou mèt térla sat zot la fé sï bann jour la semène :

                          

Remark: dan bann programe lékol pou le kréol, la grafi lé pa inpozé.
_______________________________________________________
Granmérkal

Bann mèt lékol dan Sin Pol Léo la fé in kamashibay sï GMK. Lé jénial! Soman lé tro lour pou mèt sï nout sit. Alors nou propoz azot inn vérsion liv PDF travay bann zansénian la (Atansion: le zistoir lé riskab in pë tro dïr pou bann marmay matérnèl. Nou konsèy bann zansénian fé in ladaptasion pou bann PS é MS) : GMK.pdf

Bann dokïman pédagojik :

Fabrice G la propoz inn sékans valorizasion kréol èk fransé é distinksion bann lang : Granmérkal loup.doc
_______________________________________________________
Ti Pierre èk le lou

Pou sat i ve travay sï le lafish: Aff_60x80_K07.pdf

Sï le site Tikouti néna le tèks an kréol le spéktak.

Pou trouv bann dokïman pédagojik nou konsèy azot tap "Pierre et le loup" sï in bon motër d'reshèrshe é zot va trouv in takon gayar zafèr.
_______________________________________________________
Inn propozision programasion sansibilisation LVR : Programmation sensibilisation LVR.doc

Liliane B i propoz in projé sansibilizasion LVR : projet sensibilisation LVR conte.doc
_______________________________________________________
Liv "Ti guiguine" "Trop Petits", compagnie ThéatrEnfance, Catherine Saget/Térésa Small

Emmanuelle R la propoz inn sékans valorizasion kréol èk fransé é distinksion bann lang : Objectifs séquence Emmanuelle R.doc Séquence de travail sur l'album Ti guiguine.d
_______________________________________________________
Sirandane

Tanzantan lé tro difisil ansèrv dirékteman bann sirandane tradisionèl. Pousaminm 2-3 zansénian St Pol léo i propoz bann devinèt fasil (avan aprann bann devinèt tradisionèl) pou bann marmay matérnèl : devinettes des animaux de la Réunion.pdf
_______________________________________________________
Isabelle G la propoz inn ti projé:Isabelle G la fé in projé.doc; comptinezourit.doc; illustrer.doc; rime.doc

ELEMANTER

Le présent site est un espace de partage, principalement conçu pour les enseignants du premier degré habilités en LVR, pour échanger, communiquer, améliorer les outils pédagogiques. On ne trouvera sur ce site que des propositions qui doivent encore certainement être améliorées. Tout document pris sur ce site ne doit pas être utilisé sans adaptation à sa classe, il ne doit pas être utilisé sans amélioration de la part de l'enseignant.

Dan bann klas i fé lopsion LVR i ansègne la lang èk la kïltïr kréol konm in not lang vivante (langlé, lespaniol, ...).

I gingn fèr LVR (nout kréol) è osi LVE (inn lang péi deor). Pou sa i fo mèt inn fish dan le projé lékol. Ala in lékzanp pou èd azot (sa i tonb in légzanp, i fo zot i adapt alï pou zot lékol).

Pou èd azot mèt LVR dan le projé lékol.doc

Kréol dann lékol i anpèsh pa ouv aou si dot lang, o kontrèr plïs ou aprann bann lang, plïs ou lé gabié pou aprann inn nouvèl lang.

Pou évalïé le nivo an kréol bann marmay nou propoz azot :

-soi 5 tablo pou tout la klas dapré le "Portfolio européen des langues"

Grille pour Prendre part à une conversation.d; Grille pour lire.doc; Grille pour Ecrire.doc; Grille pour écouter.doc; Grille pour s\'exprimer oralement en continue.

-soi 1 tablo par marmay : Tableau individuel Portfolio des langue en cr

De-troi zansénian i ve bien partaj zot travay.

Oubli pa osi alé bat in karé sï la paj bann matérnèl. Néna gayar ti dokïman
______________________________________________________________
Sikle 2: GS/CP/CE1

Nou konsèy bann zansénian sikle2 alé bat in karé osi sï la paj bann matérnèl: néna 2-3 gayar dokïman i gingn ansérvir osi dan in sikle 2.

Bann zoizo La Réunion

- Christine A. la propoz : Organigrame projé AC.doc ; Inn sékans sï bann zoizo pou sikle 2

- Maryline D. la propoz : inn séans pou sikle 2

Kuizine

- Sylvie N. i propoz inn sékans : Sékans Sylvie N.doc

Moring

- Sandrine G. èk Lilianne B. i propoz inn sékans : seances 1-4_0.pdf
______________________________________________________________
Sikle 3: CE2/CM1/CM2

Litératïr :

-Sirandane

Laurence D la propoz : Séquence LVR devinèt kréol cycle 3 L DALEAU.p

N. Saint Marc la propoz inn séans èl la fé sï sirandane : NSMSéance4.doc

Jasmine P. la propoz inn sékans sï bann sirandane sï bann frui : Séquence Les fruits et arbres fruitiers; fiche4 frui sirandanes1.doc

-Zistoir La Rénion

N. Saint Marc la propoz inn sékans si in kont : NSMSéance1.doc;NSMSéance2.doc; KelKoko.pdf; KelMarmay.pdf;NSMSéance3.doc;NSMSéance5.doc

-Granmérkal

In group zansénian dan léo St Pol i propoz in projé : organigramme granmèr Kal 2.doc; organigramme granmèr kal.doc
______________________________________________________________
Listoir La Rénion

-Pérsonaj sélèb

Alé oir la paj : http//www.mi-aime-a-ou.com/personnages_celebres/liste_complete.php

-Litografi Roussin

Alé oir la paj : http://www.portail-ile-dela-reunion.fr/mobile/articles.php?lng=fr&pg=208
______________________________________________________________
Mïzïk

Sébastien K i propoz inn séans: Séance doc Sébastien K.doc

Florence P. èk Patrice D. i propoz inn sékans: Projet MORINGUE.doc

KOLEZ - LISE